مهم ترین علت های صدای یخچال فریزر را در این مقاله به شما آموزش دادیم ږ اما در صورت برطرف نشدن آن حتما از یک فرد متخصص در خحوزه ی تعمیرات یخچال فریزر کمک بګیریدږ

10 علت رایج صدای یخچال از زبان رامفورد سرویس

علت صدای یخچال معمولا ناشی از خرابی فن اپراتور یخچال، درگیری پره‌های فن یخچال فریزر، خرابی موتور فن کمپرسور و فن امپراتور و شل شدن اتصالات داخلی یخچال میباشد. در صورت نیاز می توانید از کارشناسان لاین تعمیرات یخچال رامفورد سرویس کمک بگیرید.

مواردی که در این مقاله می خوانید عبارتند از:

1. علت صدای تیک تیک از یخچال

2. علت صدای تق تق از یخچال

3. علت صدای شرشر آب

4. علت صدای جیر جیر از یخچال

5. علت شنیدن صدا از قسمت پشت یخچال

6. علت صدای درب یخچال

7. علت صدای فن یخچال

8. علت صدای فریزر

9. علت صدای یخچال بعد از جابجایی

10. علت شنیده شدن صدا پس از خارج شدن یخ

چرا یخچال صدا می‌دهد؟ نظر تعمیرکار رامفورد سرویس در این باره چیست؟

سخن پایانی

شنیده شدن صدای زیاد از یخچال یکی از مشکلات عمومی است که ممکن است برای هر یخچالی ایجاد شود. به‌طورمعمول پس از گذشت چند سال از کار یخچال احتمال دارد از آن صداهای اضافه‌ای را بشنوید. در این مطلب سعی داریم به بررسی 10 علت رایج صدای یخچال از زبان رامفورد سرویس بپردازیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ سؤالات خود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1. علت صدای تیک تیک از یخچال

این صدا می‌تواند ناشی از صدای رله برد الکترونیکی باشد که در صورت شنیده شدن باید برای تعویض آن اقدام کرد. از سوی دیگر در صورت ایجاد ایراد در رله اورلود و البته ضعیف شدن موتور نیز این صدا شنیده می‌شود. یخچال‌های دارای سیستم برفک زدایی اتوماتیک معمولاً در هنگام آب شدن برفک‌ها، صدای تیک تیکی را ایجاد می‌کنند. در یخچال‌هایی که برفک‌زدایی اتوماتیک ندارند، نیز ممکن است هنگامی که برفک‌ها به میزان زیادی جمع شده باشند و باید دستی تخلیه شوند، از هیتر و المنت برای آب شدن برفک‌ها استفاده شود. در این مواقع نیز صدای تیک تیک ایجاد می‌شود که نشان از عملکرد این قطعات دارد.

علت صدای تیک تیک از یخچال احتمالا ناشی از صدای رله برد الکترونیکی باشد و سعی کنید در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنید

2. علت صدای تق تق از یخچال

اگر یخچال صدای تق تق داد، این موضوع می‌تواند 2 دلیل داشته باشد که از آنها می‌توان به خرابی موتور و یا ایجاد هرگونه ایراد در رله اورلود اشاره کرد. برای اطمینان بیشتر از تشخیص درست علت صدای یخچال می توانید با تعمیرکاران رامفورد سرویس تماس بگیرید.

3. علت صدای شرشر آب

این صدا می‌تواند دلایل مختلفی مانند ایجاد هرگونه ایراد در کارکرد یخساز، صدای برگشت گاز و عملیات دیفراست و یخ‌زدگی شنیده شود.  بنابراین، اگر صدای یخچال شما به میزان ناچیزی باشد، نیاز به نگرانی ندارید. در برخی مواقع، در یخچال‌های دارای یخساز، ممکن است صدایی از آنها بشنوید که به علت عملکرد نرمال یخساز است. همچنین، وقتی که آب از سینی تخلیه می‌شود، ممکن است یک صدای آب ریختن بشنوید که این مسئله نیز معمولاً اهمیت زیادی ندارد. بنابراین، اگر صدای یخچال شما در مرزهای طبیعی و عادی باشد، نیاز به نگرانی و تعمیرات عجیب و غریب ندارید اما اگر صداها به مشکلات جدی اشاره کنند یا ناگهانی افزایش یابند، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشید و بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

4. علت صدای جیر جیر از یخچال

در صورت تجمع برفک زیاد، کثیفی و شل‌شدن لرزه‌گیرهای موتور و خراب شدن فن اوپراتور این صداها را خواهید شنید.

5. علت شنیدن صدا از قسمت پشت یخچال

در صورت ایجاد هرگونه ایراد در لوله‌های رفت و برگشت کمپرسور، شل بودن پیچ‌های کندانسور در صورتی‌که در بدنه نباشد و همچنین معیوب بودن فن کمپرسور این صدا شنیده می‌شود.

6. علت صدای درب یخچال

همانطور که می‌دانید، در تمامی انواع یخچال فریزرها، درب‌ها از لولاهایی برخوردار هستند که این لولاها تسهیل‌کننده‌های چرخش درب را فراهم می‌کنند. همچنین، هنگام بسته شدن درب‌ها، این لولاها نقش مهمی در مهار و آسان‌تر کردن عملیات بسته شدن ایفا می‌کنند. با گذر زمان و استفاده مکرر از یخچال، ممکن است لولای درب خراب شده یا پوسیده شود. همچنین، ممکن است ماده روان کننده مربوط به این لولاها تمام شده باشد. در این شرایط، ممکن است صداهای ناهنجار و آزاردهنده‌ای از یخچال بشنوید. بنابراین، اگر به دنبال علت صدای درب یخچال هستید، باید به بررسی و رفع مشکل لولای درب بپردازید. این مشکل معمولاً با استفاده از روغن‌کاری لولا یا تعویض لولا قابل حل است. این اقدامات می‌توانند به بهبود عملکرد لولاها و کاهش صداهای ناخوشایند کمک کنند.

7. علت صدای فن یخچال

این صدا می‌تواند دلایلی مختلفی داشته باشد که از آنها می‌توان فرسودگی فن، معیوب‌شدن موتور فن اوپراتور، شکستگی پروانه و خرابی میل شفت فن را نام برد.

8. علت صدای فریزر

در صورت برخورد پروانه با یونیلت‌های داخل فریزر، برخورد پروانه با برفک‌های آب نشده و خشکی پره‌های پروانه فن این صدا شنیده می‌شود. قبل از اینکه اقدام به تعویض فن نمایید، لازم است کمی روغن به میل شفت پروانه های فن بزنید، شاید مشکل حل شد و در غیر این صورت اقدام به تعویض نمایید.

9. علت صدای یخچال بعد از جابجایی

اگر یخچال فریزر شما بعد از جابه‌جایی صدا می‌دهد، این مشکل به طور کاملاً طبیعی ممکن است و مربوط به عدم تراز بودن یخچال باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید پیچ پایه‌های تراز را که در زیر یخچال قرار دارند، محکم کنید. این پیچ‌ها برای تنظیم ارتفاع و تراز یخچال و جلوگیری از لرزش و صداهای ناخوشایند استفاده می‌شوند.

10. علت شنیده شدن صدا پس از خارج شدن یخ

اگر پس از خارج شدن یخ از یخساز صدای بسته شدن دریچه را شنیدید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا این صدا کاملاً طبیعی است.

چرا یخچال صدا می‌دهد؟ نظر تعمیرکار رامفورد سرویس در این باره چیست؟

هنگامی‌که یخچال صدا می‌دهد، هر فردی دنبال پیدا کردن دلیل آن خواهد بود. این صداها می‌تواند ناشی از عملکرد صحیح یخچال بوده و کاملاً عادی باشد و یا می‌تواند نشان‌دهنده اختلال و ایراد دستگاه و کاملاً غیرعادی باشد. پس برای بررسی آن باید علت آن را به صورت کامل بررسی کرد تا در صورت بروز اختلال برای رفع آن اقدام کنید.
در حال حاضر یخچال‌های بدون برفک مجهز به سیستم هوشمند هستند که این موضوع سبب می‌شود هر از گاهی برای پاک کردن برفک از بدنه یخچال و فریزر باعث شنیده شدن صدا شود، ناگفته نماند که این صدا اصلاً آزاردهنده نیست. پس در صورت شنیده شدن هرگونه صدایی باید به صورت کامل تمامی اتصالات و قطعات یخچال را برای تشخیص منشأ صدا بررسی کرد. در این صورت می‌توان راحت‌تر مشکل را تشخیص داد و برای رفع آن اقدام کرد. لازم به ذکر است که عیب‌یابی باید توسط کارشناسان متخصص صورت گیرد.

سخن پایانی

به دلایل مختلفی ممکن است پس از گذشت زمان از یخچال خود صداهای مختلفی بشنوید که برخی از این صداها کاملاً عادی و برخی دیگر غیرعادی هستند. در این مطلب به بررسی 10 صدای رایج از یخچال پرداختیم، اما باید توجه داشته باشید که برای عیب‌یابی و رفع این صداها باید از افراد ماهر درخواست کمک کنید. مجموعه رامفورد سرویس یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در حوزه تعمیرات یخچال در تهران است که تعمیرکاران ماهر و متخصصی در آن مشغول فعالیت هستند. این کارشناسان قادر به تعمیر و عیب‌یابی انواع مختلف لوازم خانگی در اسرع وقت و در محل موردنظر هستند. پس در صورت بروز هرگونه مشکل و شنیده شدن صداهای مختلف از یخچال می‌توانید با آنها تماس گیرید.

 

  • بازدید: 114
'; foreach ($iconchunk as $i => $icon) { echo $icon."\n"; } echo ''; } } }*/ ?>

1500 کاراکتر باقی مانده


رامفورد سرویس

رامفورد سرویس مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ و یخچال بوش و انواع لوازم برقی و فر توکار و تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی می باشد

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت رامفورد میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]