در این مقاله در مورد کلیه ی علت هایی که در کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی تاثیر دارند، صحبت کردیم. | رامفورد سرویس

مهم ترین علل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و راهکارهای آن

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

عملکرد اصلی ماشین ظرفشویی شستن ظروف است و توقع افراد تحویل ظروف به تمیزی و شفافیت شستشوی‌ دستی است. کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بدترین تجربه بعد از خرید ماشین ظرفشویی است. کدر شدن ظروف کریستال و شیشه‌ای پس از شستن در ماشین ظرفشویی برای هر فردی ناخوشایند است و اولین اقدام پیدا کردن دلایل این مشکل است. در ادامه ما ۱۰ علت که به کدر شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی ربط دارند را بررسی کرد‌ه‌ایم. در صورتی که مشکل موردنظر با راهکارهایی که در پایین بیان کردیم برطرف نشد، حتما با یک تعمیرکار متخصص جهت تعمیر ظرفشویی بوش یا سایر برندها تماس بگیرید.

آب سخت؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

آب سخت می‌تواند دلیل اول و مهم برای کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد. برای اینکه بفهمید مشکل از سختی آب است یا نه می‌توانید سرکه سفید را به لیوان شیشه‌ای کدر شده بزنید اگر کدورت و تاری از بین رفت مقصر اصلی همان سختی آب است.
وجود درصد زیادی از املاح معدنی مانند کلسیم و منیزیم، آب شما را سخت می‌کند. شوینده‌هایی که حاوی کربنات سدیم (یا سودای شستشو) هستند، این مواد معدنی سخت را با سدیم مبادله می‌کنند، آب را نرم می‌کنند و کار خود را برای مواد شوینده آسان‌تر می‌کنند بدون اینکه لایه‌ای به جا بگذارند.

آب سخت می‌تواند دلیل اول و مهم برای کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد. برای اینکه بفهمید مشکل از سختی آب است یا نه می‌توانید سرکه سفید را به لیوان شیشه‌ای کدر شده بزنید اگر کدورت و تاری از بین رفت مقصر اصلی همان سختی آب است.

تنظیم دمای آب؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دمای ایده آل آب برای ماشین ظرفشویی بین 120 تا 150 درجه فارنهایت است. بسیاری از مواقع زمانی که آب خیلی سرد است، مواد شوینده به درستی حل نمی‌شود و باقی مانده‌های شوینده روی ظروف تمیز شما باقی می‌ماند.
برای بررسی دمای آب، شیر آب ماشین ظرفشویی را باز کنید و پس از گذشت یک دقیقه آب را در یک لیوان بریزید. دماسنج را در آب فرو کنید تا دمای آن را بررسی کنید. اگر آب به اندازه کافی گرم نیست، ممکن است لازم باشد آبگرمکن را تنظیم کنید.

میزان مواد شوینده ؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مشخص کردن میزان دقیق مواد شوینده‌ای که باید برای ماشین ظرفشویی استفاده کرد فرآیندی پیچیده که در عین حال بسیار مؤثر و مهم است.
این مسئله از موارد تأثیر گذار در درخشان کردن ظروف به ویژه ظروف شیشه‌ای و کریستال است. به این صورت که اگر میزان مواد شوینده بیش از حد باشد کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی را به دنبال دارد، ولی چنانچه میزان شوینده کمتر از حد لازم باشد با ظروف کثیف و کدر مواجه خواهید شد.
بنابراین توصیه شده است که از قرص‌های شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید زیرا میزان املاح و شوینده‌های آنها به میزان استاندارد اندازه گیری شده است. این قرص‌های شوینده و کوچک به خوبی و کاملاً در ماشین‌های ظرفشویی حل می‌شوند و پاک کنندگی کافی و مناسبی را برای شستشو ایده‌آل عرضه می‌کنند. قرص‌های شوینده ماشین‌های ظرفشویی اتوماتیک از ایجاد خراش در ظروف کریستال و شیشه‌ای نیز جلوگیری می‌کنند.

مسدود شدن فیلتر؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

گرفتگی فیلتر باعث می‌شود ماشین ظرفشویی شما ضعیف کار کند. مگر اینکه ماشین ظرفشویی شما خود تمیز شونده داشته باشد، احتمالاً یک فیلتر توری کوچک در قسمت زیرین آن وجود دارد که می‌توانید آن را باز کرده و مواد زائد را خارج کنید. فیلتر را بردارید و قبل از قرار دادن دوباره در آن، فیلتر را با استفاده از یک اسفنج و مقداری صابون ظرفشویی تمیز کنید. احتمالاً در آینده ماشین ظرفشویی شما بهتر از همیشه کار می‌کند. همچنین داخل حفره محل قرارگیری فیلتر را نیز بررسی کنید و ذرات غذا یا باقی مانده را با دست بردارید.

مسدود شدن شیر خروجی آب؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شیر خروجی آب را تمیز کنید تا آب بتواند به طور مؤثر از آن خارج شود. شیر خروجی آب را با باز کردن درپوش پیچ به سادگی جدا کرده و آن را بیرون بیاورید. سپس، قبل از شستشو با آب داغ، با یک خلال دندان سوراخ‌های کوچک آن را با دقت پاکسازی کنید. برای نصب مجدد آن، به سادگی آن را در جای خود قرار دهید. اگر مجبور شدید درپوش پیچ را باز کنید.

پایین بودن دمای آب؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

قبل از شروع شستشو حتماً مطمئن شوید که دمای آب 120 درجه فارنهایت یا حداقل 49 درجه سانتیگراد است. در صورتی که متوجه شدید آب ورودی ماشین ظرفشویی سرد است، منتظر باشید که ظروف شما به خوبی تمیز نخواهند شد. چنانچه ماشین ظرفشویی شما دارای سنسور دما است حتماً دما دستگاه را بررسی کرده و مطمئن شوید که آب دمای مناسبی دارد. همچنین اگر دستگاه سنسور ندارد می‌توانید به دمای آبگرمکن نگاه کنید که حداقل 120 درجه فارنهایت باشد.
اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید قبل از شروع هر برنامه شستشوی جدید، حدود 30 ثانیه آب داغ را در سینک آشپزخانه باز کنید. این کار آب را سریعتر گرم می‌کند و اطمینان حاصل می‌شود که فقط آب گرم وارد ماشین ظرفشویی شما می‌شود.

قبل از شروع شستشو حتماً مطمئن شوید که دمای آب 120 درجه فارنهایت یا حداقل 49 درجه سانتیگراد است. چرا که پایین بودن دمای آب از علل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد.

کثیف بودن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

برای رفع بو و ضد عفونی ماشین ظرفشویی خود از سرکه استفاده کنید. اغلب افراد به کثیفی داخل ماشین ظرفشویی فکر نمی‌کنند. اگر تا به حال داخل ماشین ظرفشویی خود را تمیز نکرده‌اید، یک سی سی (240 میلی لیتر) سرکه سفید را در یک کاسه بریزید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خالی خود قرار دهید.
داغ‌ترین برنامه ماشین ظرفشویی خود را اجرا کنید، سپس در را باز کنید و اجازه دهید همه چیز در هوا خشک شود. سرکه برای از بین بردن هرگونه کثیفی و لکه داخل ماشین ظرفشویی شما که احتمالاً از ضایعات غذا یا آب سخت باقی مانده است، عالی است.

عدم تنظیم برنامه مناسب با ظروف؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

بهتر است زمانی که ظروف شما خیلی کثیف یا چرب هستند، از برنامه‌های طولانی‌تر و مناسبی استفاده کنید. برنامه‌های شستشو کوتاه و متوسط شاید در زمان و میزان آب مصرفی صرفه‌جویی کنند، ولی مجبور به شستشو مجدد خواهید شد زیرا ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند.
همچنین چنانچه تعداد زیادی از ظروف را وارد دستگاه نمایید درحالی که بسیار کثیف باشند، حتماً باید برنامه را انتخاب کنید که کارایی بیشتر و عملکرد خوبی ارائه می‌دهند. اگر در برنامه ماشین ظرفشویی شما این امکان وجود دارد که عملکرد افزایش حرارت را فعال کنید، حتماً از آنها نیز استفاده کنید. این کار منجر به گرم شدن بیشتر آب و در نهایت تمیزی و شفافیت بیشتر ظروف می‌شود.

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن عالی ظروف از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده کنید. به دنبال شوینده‌هایی باشید که حاوی آنزیم‌ها و مواد شوینده هستند تا ظاهری تمیز و درخشان داشته باشند. می‌توانید از مواد شوینده مایع، قرص‌های شوینده یا ژل‌های شوینده استفاده کنید.

خرابی شیر ورودی؛ علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

در صورت شنیدن صدای چکه ممکن است دریچه ورودی شما شکسته شود. شکستگی دریچه ورودی نیز می‌تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی شما شود.
اگر چندین کار قبلی را امتحان کرده‌اید و در هنگام روشن بودن ماشین ظرفشویی نیز صدای چکه می‌شنوید، ممکن است دریچه ورودی شما (که اجازه می‌دهد آب به داخل ماشین جریان یابد) آسیب دیده باشد. در این شرایط برای بررسی و تعویض احتمالی شیر ورودی و همچنین تعمیر ظرفشویی سامسونگ با یک متخصص تماس بگیرید.

در صورت شنیدن صدای چکه ممکن است دریچه ورودی شما شکسته شود. شکستگی دریچه ورودی نیز می‌تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی شما و نتیجتا کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود.

چه نکاتی را جهت جلوگیری از کدر شدن ظروف در ظرفشویی باید رعایت کرد؟

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند به مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی مربوط باشد. آب سخت، دمای خیلی پایین آب، مواد شوینده خیلی کم یا زیاد و حتی وجود مواد غذایی تنها برخی از دلایل رایجی هستند که منجر به کدر شدن ظروف می‌شود.
چند نکته مهم برای جلوگیری از کدرشدن ظروف در زمان شستشو با ماشین ظرفشویی وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده:

  • به هر چرخه از برنامه یک ماده شستشو اضافه کنید.
  • با دمای آب زیر 140 درجه فارنهایت ظروف خود را بشویید.
  • از شستشوی دستی بیش از حد ظروف قبل از شستشو با ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  • به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا از تجمع مواد معدنی جلوگیری کنید.
  • از شستن اقلام شیشه‌ای همراه با ظروف آشپزخانه آلومینیومی یا ترکیبی از آلومینیوم خودداری کنید.
  • مطمئن شوید که محفظه کمک آبکشی کم یا خالی نشده باشد. کمک شستشو از خشک شدن قطرات آب روی ظروف شیشه‌ای و باقی ماندن آثار آب جلوگیری می‌کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات کمک آبکشی دستگاه مناسب است.
  • سطح سختی آب را بررسی کنید و بر این اساس از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

سخن پایانی

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، اما محتمل‌ترین عامل آن مربوط به آب سخت است. راهنمای بالا به شما کمک می‌کند که همه جنبه‌های احتمالی برای این مشکل را شناسایی و بررسی کنید. در صورتی که همه موارد را چک کردید و مشکل کدر بودن ظروف رفع نشد حتماً برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود به نمایندگی یا تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید. در صورتی که برای نصب و تعمیر لوازم خانگی خود نیاز فوری به یک تعمیرکار دارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • بازدید: 99
'; foreach ($iconchunk as $i => $icon) { echo $icon."\n"; } echo ''; } } }*/ ?>

1500 کاراکتر باقی مانده


رامفورد سرویس

رامفورد سرویس مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ و یخچال بوش و انواع لوازم برقی و فر توکار و تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی می باشد

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت رامفورد میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]