رامفورد سرویس در این مقاله راه و روش اصولی شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی و هر آنچه که باید در مورد شستن لباس سفید بدانید را به شما آموزش می دهد.

راهنمای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

آیا می دانید شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی هم قوانین و اصول خودش را دارد؟ همانطور که می دانید به مرور زمان لباس‌های سفید در اثر فرسودگی و شستن از بین می‌روند، به همین دلیل، می‌خواهیم نکاتی را برای شستن لباس‌های سفید و زیبا کردن لباس‌هایتان ارائه کنیم تا این روند دیرتر اتفاق بیفتد. نحوه شستن لباس‌های سفید و نکاتی که باید قبل و حین شستن آنها در نظر بگیرید را در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

با توجه به آسیب پذیر بودن لباس‌های سفید و رنگ پذیری بالایی که نسبت به سایر لباس‌ها دارند کمتر کسی برای شستن لباس سفید از ماشین لباسشویی استفاده می‌کند. درواقع برای هرشخص، روشن نگه داشتن لباس‌های سفید مانند روز اول موضوع بسیار حساسی است.
به همین دلیل، بیش‌ترین سوالاتی که پرسیده می‌شود این است که چگونه لباس‌های سفید را با ماشین بشوییم و لباس‌های سفیدی که زرد شده را دوباره سفید کنیم؟ بازگرداندن لباس‌هایی که زرد یا خاکستری شده‌اند، به‌ویژه به دلیل روش‌های اشتباه شستشو و استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، ممکن است تقریباً غیرممکن به نظر برسد.
لکه‌های زرد روی لباس‌های سفید و زرد شدن پیراهن‌های سفید برای بسیاری از ما کابوس است. با این حال، ممکن است به لطف روش‌های شستشوی جدید و مناسب در لباسشویی‌ها و رعایت نکات زیر شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی خوشایند و جذاب شود.
اگر ماشین لباسشویی مدل جدید دارید، می‌توانید لباس‌های سفید ظریف خود را با شستشوی بخار در دمای پایین مانند 30 درجه سانتی گراد تنظیم کنید که هم از الیاف محافظت می‌کند و هم میکروب‌ها را از بین می‌برد.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده لباس‌های سفید شما را بهتر تمیز نمی‌کند. برعکس، از آنجایی که نمی‌توان به اندازه کافی آبکشی کرد، ممکن است لکه‌های موجی شکل سفید روی لباس باقی بماند. بنابراین با در نظر گرفتن کثیف بودن لباس‌هایتان تا حد امکان از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. با شستن لباس‌ها در دمای پایین‌تر می‌توانید برای مدت طولانی‌تری آنها را نگه دارید. در عین حال می‌توانید از کم رنگ شدن آنها جلوگیری کنید. اگر ماشین لباسشویی خوبی دارید و از مواد شوینده خوب استفاده می‌کنید، آب گرم یا سرد برای از بین بردن کثیفی کافی است. فقط دمای لباس‌هایی مانند لباس زیر و حوله 90 درجه است.

همیشه یکی از بیش‌ترین سوالاتی که پرسیده می‌شود این است که چگونه لباس‌های سفید را با ماشین بشوییم و لباس‌های سفیدی که زرد شده را دوباره سفید کنیم؟

نکاتی که قبل از شستشوی لباس سفید باید دانست

  • اولین قدم برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی این است که لباس‌های کثیف را با دقت جدا کنید. شستن لباس‌های سفید جدا از لباس‌های رنگی از لکه دار شدن و رنگ دار شدن پارچه لباس سفید به مرور زمان جلوگیری می‌کند.
  • هنگام شستن لباس‌های سفید، قبل از شستشو، دکمه‌های پیراهن‌ها و زیپ لباس‌ها را باز کنید. تا از کشیده شدن پارچه و آسیب رساندن به لباس‌ها جلوگیری کنید.
  • اگر آب خانه شما سخت است، ممکن است نتوانید لباس‌های سفید و شفافی داشته باشید مگر اینکه از نرم‌کننده‌ای استفاده کنید که مواد معدنی را حذف می‌کند.
  • اگر لباس‌های سفید شما دارای لکه‌های سرسخت هستند، قبل از قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی، آن‌ها را از قبل بشویید. نکته دیگری که هنگام شستن لباس‌های سفید لکه دار باید به آن توجه کنید انتخاب مواد شوینده است. شوینده‌های مایع ممکن است برای از بین بردن لکه‌های سرسخت ایده آل نباشند. به همین دلیل، قبل از شستن می‌توانید از یک پودر شوینده با کیفیت استفاده کنید که بتواند در برابر لکه‌ها مقاومت کند.
  • هنگامی که ماشین لباسشویی شما شروع به پر شدن از آب کرد، دو قاشق جوش شیرین که تا حدی در آب حل شده است را به محفظه مواد شوینده اضافه کنید. این به نرم شدن آب سخت و عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند.

قبل از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی حتما باید نکات مربوط به شستن لباس سفید را بدانیم. | رامفورد سرویس

آموزش نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

شستشوی لباس سفید به کمک ماشین لباسشویی دارای مراحل زیر است:

مرحله 1: تفکیک کردن لباس‌های سفید و رنگی از یکدیگر

هدف اصلی شستن لباس‌های سفید است پس به هیچ عنوان لباس رنگی به آنها اضافه نکنید حتی یک جوراب رنگ روشن؛ زیرا ممکن است به قیمت رنگ گرفتن کل لباس‌های سفید تمام شود.

مرحله 2: لکه گیری لباس‌ها قبل از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

بهتر است برای افزایش کیفیت شستشو حتماً قبل از شستشو با لباسشویی لکه‌های چربی، سس، قهوه و غذا را از لباس حذف کنید.

مرحله 3: انتخاب بهترین شوینده برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

سعی کنید در زمان خرید شوینده برای لباس‌های سفید به برچسب مواد شوینده دقت کنید و مطمئن شوید که این شوینده مناسب و ایده‌آل برای لباس‌های سفید است.

مرحله 4: شستن لباس‌ها با برنامه معمولی لباسشویی

برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی، معمولی ترین و ملایم‌ترین برنامه شستشو ماشین را انتخاب و تنظیم کنید. با این ترفند در حین شستن لباس‌ها کیفیت آنها حفظ شده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید ماشین لباسشویی را کاملا با لباس‌هایتان پر کنید. در برخی موارد تعمیر لباسشویی بوش خرابی دستگاه دقیقا به همین دلیل است. ضمن اینکه وقتی ماشین را بیش از حد با لباس پر می‌کنید، فضای کافی برای آب وجود نخواهد داشت تا گرد و غبار و ذرات کثیفی را که در لباس‌های سفید جا خوش کرده‌اند، از بین ببرد و در نتیجه لباس‌ها آن طور که انتظار دارید، تمیز نمی‌شوند.

مرحله 5: عدم استفاده از نرم کننده برای شستن‌ لباس سفید در ماشین لباسشویی

هرچند که نرم کننده‌ها باعث افزایش نرمی و لطافت لباس‌ها می‌شوند ولی متاسفانه نرم کننده‌ها باعث می‌شوند لکه‌ها روی لباس سفید باقی بماند، در نتیجه کدر شدن و تغییر رنگ پارچه لباس‌ها را به دنبال دارد.

مرحله 6: خشک کردن لباس‌های سفید در معرض هوا

خشک شدن لباس‌های سفید زیر نور آفتاب و در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث شادابی و روشن شدن بیشتر پارچه‌های لباس می‌شود.

مراحل شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به شرح زیر است: مرحله ۱: تفکیک کردن لباس‌های سفید و رنگی از یکدیگر مرحله 2: لکه گیری لباس‌ها قبل از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی مرحله 3: انتخاب بهترین شوینده برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی مرحله ۴: شستن لباس‌ها با برنامه معمولی لباسشویی مرحله ۵: عدم استفاده از نرم کننده  برای شستن‌ لباس سفید در ماشین لباسشویی مرحله ۶: خشک کردن لباس‌های سفید در معرض هوا

لباس‌های سفید را هر چند وقت یکبار بشوییم؟

در فرآیند شستن لباس‌های سفید، توجه به تعداد دفعات‌ شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی نیز ضرورت دارد چون اگر لباس را بیش از حد بشویید آسیب خواهد دید و زودتر از موعد کهنه و پوسیده می‌شود. از طرف دیگر هم چنانچه به دفعات کم شسته شوند لباس کثیف و غیرقابل پوشش می‌شود. لباس‌های سفید خیلی سریع و راحت چرک و لکه دار می‌شوند و این نشان دهنده زمان شستشوی لباس خواهد بود.

شستن لباس‌ سفید با ماشین لباسشویی بهتر است یا روش دستی؟

پاسخ به این سؤال بستگی به نوع لکه و میزان لکه‌های لباس دارد. در اکثر لباسشویی‌ها برخی لکه‌ها با سختی و مقاومت بالایی که دارند قابلیت شستشو آن را ندارند و در آخر اثراتی از لکه‌ها باقی می‌ماند.
بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی لکه‌های آن را با شستشوی‌ دستی از بین ببرید.
بعلاوه لازم به ذکر است در برخی لباسشویی‌های جدید برنامه‌های جدید و ویژه‌ای برای شستن‌ لباس‌های سفید طراحی و برنامه ریزی شده است.
این برنامه لباس‌های سفید را با پاک کنندگی بالا و قدرتمندی تمیز می‌کنند. در صورتی که تعداد لباس‌های سفید برای شستن کافی نباشد به صرفه‌ترین کار شستن لباس‌های سفید با دست است البته با شوینده‌های قوی و مناسب.

اشتباهات رایج در شستن لباس‌های سفید

اکثر افراد موقع شستن لباس‌های سفید اشتباهاتی می‌کنند که در زیر به رایج‌ترین آن‌ها اشاره شده:

1. شستن لباس‌های سفید با رنگی‌ها با این تصور که هردو رنگ روشن دارند

لباس‌های سفید همیشه باید جداگانه شسته شوند. لباس‌های رنگ روشن خود را با لباس‌های سفید نشویید، به این فکر کنید که بعداً لباس‌های سفید را نمی‌شود رنگ کرد.

2. لباس‌های کوچک قاطی شده با لباس‌های سفید

در حالی که با عجله لباس‌های سفید خود را داخل ماشین لباسشویی می‌گذارید، ممکن است یک جوراب کوچک رنگی با لباس‌ها باشد، شاید لباس سفیدها را رنگی نکند ولی به خاکستری شدن لباس‌های سفید کمک زیادی می‌کند.
همچنین فراموش نکنید که قبل از شستن لباسشویی داخل ماشین لباسشویی خالی را چک کنید. شاید چند تکه از لباس‌های شسته شده شستشوی قبلی در آن باقی مانده باشد.

3. سطح سختی آب

می دانیم که نمی‌توانیم میزان سختی آب اصلی را تغییر دهید، اما متاسفانه میزان سختی آب نیز در خاکستری شدن لباس‌ها موقع شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی نقش دارد. با این حال، می‌توانید این مشکل را با استفاده از مواد شوینده مناسب با دمای آب منطقه خود حل کنید.

4. نگهداری نامناسب مواد شوینده

مواد شوینده حاوی برخی از مواد سفید کننده هستند. اگر در شوینده‌های مایع یا پودری خود را محکم نبندید، این مواد سفید کننده ممکن است تبخیر شوند.

5. استفاده نادرست از مواد شوینده

استفاده نکردن از مواد شوینده به مقدار مناسب با مقدار لباس‌های شسته شده در ماشین ممکن است باعث جمع شدن بقایای آهک و مایع روی لباس شما شود. به یاد داشته باشید، استفاده از مقدار بیشتر باعث تمیزتر شدن لباس‌های شما نمی‌شود. بنابراین، به اندازه‌های نوشته شده روی مواد شوینده پایبند باشید. سعی کنید از لیوان‌های اندازه گیری برای مواد شوینده استفاده کنید.

سخن پایانی

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه لباس‌های سفید را داخل لباسشویی بریزید نکته‌های مهم را برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی بررسی کنید. با این کار لباس‌های سفید، به مرور زمان سفیدی خود را از دست نمی‌دهند و هیچ لکه‌ای باقی نخواهد ماند. در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تعمیر لباسشویی داشتید، باشرکت نصب و تعمیر لوازم خانگی رامفورد سرویس تماس بگیرید.

 

  • بازدید: 121
'; foreach ($iconchunk as $i => $icon) { echo $icon."\n"; } echo ''; } } }*/ ?>

1500 کاراکتر باقی مانده


رامفورد سرویس

رامفورد سرویس مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ و یخچال بوش و انواع لوازم برقی و فر توکار و تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی می باشد

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت رامفورد میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]