بررسی انواع اجاق گاز

بررسی انواع اجاق گازهای موجود در بازار

آیا قصد خرید اجاق گاز جدیدی را دارید اما هنوز درباره نوع آن تصمیم نگرفتید؟ در این مطلب از وب سایت رامفورد سرویس به معرفی رایج‌ترین انواع اجاق گاز پرداخته‌ایم و نکات مثبت و منفی هر کدام از آنها را بررسی کرده‌ایم. برای آن که بتوانید مناسبت‌ ترین اجاق گاز را برای آشپزخانه خود خریداری کنید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

 

انواع اجاق گاز

 

برای مقایسه انواع مختلف اجاق‌های گاز با یکدیگر، دانستن این نکته ضروری است که اصولاً اجاق گازها از دو نظر با یکدیگر قابل مقایسه هستند: طراحی و انرژی مصرفی.

منظور از طراحی، مدل بدنه اجاق گاز و نحوه قرار گیری آن در آشپزخانه است. انرژی مصرفی نیز مربوط به سیستم گرمایشی اجاق گاز می‌شود که یا از گاز شهری، یا برق و یا هر دوی این‌ها تأمین می‌شود. در ابتدا انواع اجاق گاز را از حیث طراحی‌ مقایسه کرده و سپس به معرفی محبوب‌‌ترین انواع اجاق‌ها در بازار می‌پردازیم.

 

انواع مختلف اجاق گاز از نظر نوع طراحی

اجاق گاز مبله

اجاق گاز کشویی

اجاق گاز رو میزی

اجاق گاز صفحه‌ای

انواع مختلف اجاز گاز از نظر انرژی مصرفی

اجاق گاز گازی

اجاق گاز برقی

اجاق گاز القایی

اجاق گاز دوگانه سوز

 

 

 

 

 

 

انواع مختلف اجاق گاز از نظر نوع طراحی

از نظر طراحی انواع مدل‌های اجاق گاز در یکی از این چهار دسته قرار می‌گیرند:

·      اجاق گاز مبله

·      اجاق گاز کشویی

·      اجاق گاز رو میزی

·      اجاق گاز صفحه‌ای

توجه داشته باشید که هر کدام از این مدل‌ها می‌توانند دارای سیستم گازی، الکتریکی و یا هر دوی آنها باشند. ضمن آن که تعداد شعله‌ ها و یا جنس بدنه اجاق نیز بسته به مدل اجاق متغیر است. در اینجا به شکل خلاصه ویژگی‌های هر یک از این طراحی‌‌ها را توضیح می‌دهیم:

 

 

اجاق گاز مبله

می‌شود گفت پر فروش‌ترین نوع اجاق گاز، اجاق گاز مبله است. این نوع از اجاق گاز دارای یک محفظه بزرگ در قسمت پایینی است که معمولاً فر در آن قرار می‌گیرد. در برخی از مدل‌ها نیز به جای فر، این قسمت دارای طبقه بندی است تا بتوان از آن به عنوان کابینت استفاده کرد و به همین دلیل به این نوع از اجاق گاز، اجاق گاز کابینتی نیز گفته می‌شود.

 

آیا با اجاق گاز فر دار آلتون آشنا هستید؟ 

رامفورد سرویس مقاله ای در خصوص معرفی این اجاق گاز در اختیار شما عزیزان قرار داده است

معرفی اجاق گاز فر دار آلتون

 

اگرچه وزن این اجاق‌ها بسیار سنگین است،‌ اما این مزیت را دارند که می‌توانید به راحتی آن را در هر گوشه‌ای از آشپزخانه که به شیر گاز دسترسی دارد قرار دهید؛ اما اگر فضای آشپزخانه کوچک است و نیاز به کابینت‌های بیشتری دارید، اجاق گاز مبله ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد.

 

 

اجاق گاز کشویی

اجاق کشویی خود نوعی از اجاق‌های مبله محسوب می‌شوند و ظاهری مشابه دارند. تفاوت کلیدی اجاق گاز کشویی با اجاق مبله، این است که در مدل کشویی قسمت فر حالت تفکیک شده دارد به شکلی که شما می‌توانید به شکل همزمان از دو فر برای پخت دو خوراکی مختلف استفاده نمایید.

 

اجاق گاز کشویی

 

 

اجاق گاز رو میزی

بارزترین تفاوت اجاق گاز رو میزی با دو مدل قبلی، در ابعاد آن است. همانطور که از اسم آن مشخص است، این اجاق گاز برای قرارگیری روی سطح کابینت طراحی شده و وزن و ابعاد کوچکی دارد. پس اگر یکی از ملاک‌های مهم شما هنگام خرید اجاق گاز این است که اجاق گاز شما فضای کمتری از آشپزخانه را اشغال کند، بهتر است به سراغ یکی از انواع اجاق گازهای رو میزی بروید.

 

 

 

اجاق گاز صفحه‌ای

مانند اجاق گاز رو میزی، این نوع از اجاق نیز برای نصب روی کابینت طراحی شده اما مزیت بزرگ آن این است که به شکل تو کار نصب می‌شود و زیبایی و ظرافت خاصی دارد. اگرچه نصب و سرویس اجاق گاز رو میزی در مقایسه‌ با مدل‌ های مبله و رو میزی کمی پیچیده‌تر است، اما زیبایی و امکانات مدرن آن باعث شده تا این سبک از طراحی محبوبیت بالایی در بازار داشته باشد و اولویت اول بسیاری از افراد هنگام خرید اجاق گاز محسوب شود. 

همچنین لازم به ذکر است که شرکت رامفورد سرویس که به شکل تخصصی در زمینه نصب و تعمیر لوازم خانگی فعالیت دارد، خدمات نصب و سرویس انواع مدل‌ های اجاق گاز از جمله سرویس اجاق گاز رو میزی و تو کار را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

اجاق گاز صفحه ای  

 

 

انواع مختلف اجاز گاز از نظر انرژی مصرفی

همانطور که اشاره کردیم علاوه بر طراحی، اجاق‌ های گاز از نظر سوختی که برای تأمین انرژی مصرف می‌کنند نیز در دسته بندی‌ های مختلف قرار می‌گیرند که شامل این موارد می‌شود:

·      اجاق گاز گازی

·      اجاق گاز برقی

·      اجاق گاز دوگانه سوز

در ادامه با خصوصیات هر کدام از این انواع اجاق گاز آشنا می‌شویم:

 

 

اجاق گاز گازی

رایج‌ترین نوع اجاق گاز در سراسر جهان، اجاق‌هایی هستند که از گاز شهری و یا کپسول گاز برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجاق گاز گازی نیز گفته می‌شود. کار با این نوع از اجاق‌ گازها بسیار راحت است و می‌توانند در کمترین زمان ممکن، به حداکثر حرارت شعله دست یابند.

 از معایب این نوع از اجاق‌های گاز اما می‌شود به خطراتی که نشت گاز به همراه دارد اشاره کرد. همچنین به دلیل این که در این سبک از اجاق‌های گاز از قفسه‌ای فلزی برای نگه داشتن ظروف روی شعله استفاده می‌شود، تمیز کردن گاز ممکن است طاقت فرسا و دشوار باشد.

 

 

در خصوص امکانات و قابلیت های اجاق گاز رومیزی آلتون بیشتر بدانید 

امکانات و قابلیت های اجاق گاز رومیزی آلتون

 

 

اجاق گاز برقی

اجاق‌های برقی نوع مدرنی از اجاق‌های گاز محسوب می‌شوند که خود چندین زیر مجموعه دارند. به طور کلی از مزیت‌های اجاق گاز برقی می‌شود به این مورد اشاره کرد که نسبت به مدل گازی، گرمای کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه آشپزخانه نسبتاً خنک نگه داشته می‌شود. همچنین تمیز کردن اجاق‌های برقی بسیار راحت و سریع انجام می‌شود و کار با آن نیز راحت است.

معایب اجاق‌های برقی در درجه اول هزینه نسبتاً بالایی است که باید بابت مصرف برق بپردازید (در مقایسه با گاز). ضمن آن که سرعت داغ شدن و سرد شدن اجاق در این مدل نسبت به مدل گازی کمتر است.

 

 

اجاق گاز القایی

از بین زیر مجموعه‌ های مختلف اجاق گاز الکتریکی، در اینجا به محبوب‌ترین مدل آن یعنی اجاق گاز القایی می‌پردازیم. اجاق گاز القایی برای تأمین حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، یک میدان مغناطیسی با فرکانس بالا تولید می‌کند که حرارت را به شکل مستقیم به بدنه ظرف منتقل می‌کند. به زبان ساده، به جای استفاده از شعله، در این مدل از گاز خود بدنه ظرف کار شعله را انجام می‌دهد. از مزایای این اجاق می‌شود قابلیت کنترل دقیق حرارت، ایمنی بالا و سهولت پاکسازی اشاره کرد.

 

انواع اجاق گاز

 

اما این اجاق معایبی هم دارد؛ از جمله آنها این که هر ظرفی برای استفاده روی اجاق گاز القایی مناسب نیست. همچنین ایجاد میدان مغناطیسی توسط این اجاق با صدای خاصی همراه است که ممکن است آزاردهنده باشد.

 

 

اجاق گاز دوگانه سوز

در نهایت نوع دیگری از اجاق‌ های گاز نیز وجود دارند که قابلیت پخت و پز هم با گاز شهری و هم با الکتریسیته را فراهم می‌کنند. به این دسته از اجاق‌ ها اجاق دوگانه سوز و یا اجاق گازی-برقی می‌گویند. این نوع گاز نیز در مدل‌ های رو میزی و مبله ارائه می‌شود و هر کدام از آن‌ ها مزایای خود را دارند. مهم‌ترین ویژگی اجاق گاز دوگانه سوز این است که دیگر لازم نیست نگران قطعی برق باشید چرا که هر وقت که لازم شد، می‌توانید به راحتی از گاز برای روشن کردن اجاق استفاده کنید. 

  • بازدید: 530
'; foreach ($iconchunk as $i => $icon) { echo $icon."\n"; } echo ''; } } }*/ ?>

1500 کاراکتر باقی مانده


رامفورد سرویس

رامفورد سرویس مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ و یخچال بوش و انواع لوازم برقی و فر توکار و تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی می باشد

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت رامفورد میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]