اجاق گاز رو میزی و اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی؟

اجاق گاز قلب هر آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود و به همین دلیل مهم است که حتماً اجاق گازی را انتخاب کنید که می‌تواند نیازهای شما را به خوبی رفع کند. انواع اجاق گاز از نظر طراحی و کارکرد به دسته‌های متنوعی تقسیم می‌شوند اما به طور کلی برای مصارف خانگی، اجاق گاز مبله و اجاق گاز رو میزی از محبوب‌ترین انواع اجاق‌ محسوب می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب از وب سایت شرکت لوازم خانگی رامفورد، مزایا و معایب این دو نوع اجاق گاز را بررسی کرده و خواهیم دید که کدام یک از آنها می‌تواند انتخاب بهتری برای خانه و آشپزخانه شما باشد.

مقایسه اجاق گاز رو میزی با اجاق گاز مبله

مزایای اجاق گاز مبله

معایب اجاق گاز مبله

مزایای اجاق گاز رو میزی

معایب اجاق گاز رو میزی

سخن آخر

 

 

 

 

 

مقایسه اجاق گاز رو میزی با اجاق گاز مبله

اگر می‌خواهید برای آشپزخانه منزل جدید خود لوازم تهیه کنید و یا اگر در حال بازسازی و نو نوار کردن آشپزخانه فعلی خود هستید، برای انتخاب اجاق گاز دو گزینه اصلی پیش رو دارید: اجاق گاز رو میزی و اجاق گاز مبله. تفاوت اصلی این دو مدل از انواع اجاق گاز، در نحوه قرارگیری آنها در آشپزخانه است. اجاق گاز مبله قابلیت حمل به هر گوشه‌ای از آشپزخانه را دارد در حالی که اجاق گاز رو میزی همانطور که از اسم آن پیدا است، با پیچ روی کانتر نصب می‌شود و جایگاه آن ثابت است.

اما علاوه بر نحوه جایگیری در آشپزخانه، موارد مهم دیگری نیز هستند که هنگام خرید اجاق گاز باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال راحتی کار با اجاق گاز، مقایسه از نظر خدمات پس از فروش مثل تعمیر اجاق گاز مبله و تعمیر گاز رو میزی، مصرف گاز و قدرت شعله‌ها و ... بخشی از ملاک‌ هایی هستند که هنگام خرید اجاق گاز باید به آنها توجه داشته باشید. به همین منظور، در ادامه این مطلب نقاط قوت و ضعف این دو نوع از اجاق گاز را بررسی کرده‌ایم تا در نهایت خودتان بتوانید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنید.

 

 

مزایای اجاق گاز مبله

 

 

مزایای اجاق گاز مبله

اجاق‌ گازهای مبله توسط برندهای گوناگون و در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. در نتیجه طبیعی است که برخی از مدل‌ها مزایا و ویژگی‌هایی داشته باشند که سایر مدل‌ها از آن محروم هستند؛ اما به طور کلی، یک اجاق گاز مبله از هر برند و مدلی باشد، مزایای زیر از ویژگی‌های پایه آن به حساب می‌آیند:

·      راحتی نصب

اجاق گاز مبله به راحتی در هر مکانی که شیر گاز وجود داشته باشد، نصب می‌شود. تنها کافی است تا اجاق را به شیر گاز وصل کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین از آنجایی که این اجاق گاز قابل حمل است، می‌توان آن را در هر زمانی که لازم بود به گوشه‌ای دیگر از آشپزخانه منتقل کرد و محل نصب آن را تغییر داد.

 

 

آیا قصد خرید اجاق گاز جدیدی را دارید اما هنوز درباره نوع آن تصمیم نگرفتید؟ در این مطلب از وب سایت رامفورد سرویس به معرفی رایج‌ترین انواع اجاق گاز پرداخته‌ایم

بررسی انواع اجاق گازهای موجود در بازار

 

·      مجهز به فر

قریب به اتفاق اجاق‌ گاز‌های مبله، در قسمت پایینی خود محفظه فر دارند که برای پخت و پز غذاهایی مثل کیک، شیرینی، پیتزا، مرغ شکم پر و... کاربرد دارد؛ بنابراین اگر در آشپزخانه خود فضایی را برای دستگاه فر تدارک ندیده‌اید و می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، خرید اجاق گاز مبله مجهز به فر گزینه ایده آلی است.

 

 

تعمیر اجاق گاز

 

 

·      قیمت ارزان

اگر چه قیمت اجاق گاز تا حد زیادی بستگی به برند آن و امکانات اجاق دارد، اما به طور میانگین اجاق گازهای مبله از قیمت کمتری نسبت به اجاق گاز رو میزی برخوردار هستند. همچنین در صورت خرابی و زمانی که نیاز به تعمیر اجاق گاز مبله یا تعمیر اجاق گاز داشته باشید، لوازم یدکی آن از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند و به راحتی در بازار پیدا می‌شوند.

 

 

معایب اجاق گاز مبله

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، در این مطلب علاوه بر معرفی امکانات و مزایای دو نوع اجاق گاز مبله و رو میزی، نگاهی به محدودیت‌ها و معایب آنها نیز خواهیم انداخت. معایب اجاق گاز مبله شامل این موارد می‌شوند:

·      ظاهر درشت

اجاق گازهای مبله از ابعاد نسبتاً بزرگی برخوردار هستند و به طور کلی برای جای گرفتن بین کابینت‌ها طراحی شده‌اند؛ اما از آنجایی که بدنه اکثر این اجاق گازها از جنس استیل است، قرار گرفتن آنها بین کابینت چوبی چندان منظره مطلوبی ایجاد نمی‌کند. به خصوص اگر بخواهید از آن در آشپزخانه‌ای با فضای نسبتاً کوچک استفاده کنید.

 

 

مزایای اجاق گاز رو میزی

مانند اجاق گاز مبله، اجاق‌ گازهای رو میزی نیز دارای زیرشاخه‌ها و مدل‌های متنوعی است که هر کدام قابلیت‌های خاصی را به کاربر ارائه می‌دهند؛ اما اگر بخواهیم همه انواع اجاق‌ گازهای رو میزی را در یک طبقه بندی واحد قرار دهیم، مزایای آن در موارد کلیدی زیر خلاصه می‌شود:

·      زیبایی ظاهری

یکی از جذابیت‌های مهم اجاق گاز رو میزی، طراحی ظریف و مدرن آن‌ها است. این نوع از اجاق گازها طراحی ساده و مینیمالیستی دارند و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

 

 

نصب و تعمیر اجاق گاز یکی از انواع خدمات پس از فروش است که توسط نمایندگی خدمات پس از فروش رامفورد در تهران به مشتریان ارائه می‌شود. رامفورد سرویس انجام خدمات برندهای برتر داخلی را مانند خدمات پس از فروش آلتون را بر عهده دارد.

نصب و تعمیر اجاق گاز را به کجا بسپاریم؟

 

 

·      قابلیت‌های مدرن

اگرچه در مقایسه با اجاق گاز مبله ابعاد بسیار کوچک‌تری دارد، اما با این حال اجاق گاز رو میزی بسته به نوع و مدل آن به امکانات پیشرفته‌ای مثل سیستم هشدار و تایمر اتوماتیک برای جلوگیری از سوختن غذا مجهز هستند.

·      فضای بیشتر

یکی دیگر از مزایای مهم اجاق گاز رو میزی این است که فضای بسیار کوچکی از آشپزخانه را اشغال می‌کند. به نوعی که شما می‌توانید از فضای زیر اجاق گاز رو میزی آزادانه استفاده کرده و در آن قفسه یا کشو‌های مورد نیاز خود را نصب نمایید.

 

 

 

انواع اجاق گاز

 

 

 

معایب اجاق گاز رو میزی

اگر چه مزایای انواع اجاق گاز رو میزی آن را به گزینه‌ای محبوب در بازار تبدیل کرده، اما با این حال این مدل از گازها معایبی نیز دارند که باعث می‌شود عده‌ای نسبت به خرید آن مردد شوند. این معایب عبارت هستند از:

شعله کم قدرت

از آنجایی که به طور کلی اکثر اجاق گازهای رو میزی مطابق با استانداردهای اروپایی تولید می‌شوند، قدرت شعله آنها برای سبک آشپزی ایرانی کمی پایین است. البته در برخی از مدل‌های اجاق گاز رو میزی با استفاده از شعله‌های چند حلقه، این مشکل رفع شده است.

قیمت بالا

همانطور که اشاره کردیم در مقایسه با اجاق گاز مبله، اجاق گاز رو میزی به طور میانگین کمی گران‌تر است؛ اما اگر مزایای آن مثل فضای بیشتر در کابینت و زیبایی ظاهری برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از این گرانی جزئی صرف نظر کنید.

نصب و نگهداری

در زمینه نصب و نگهداری اجاق گاز رو میزی نسبت به مبله حساس‌تر است و پیچیدگی‌های بیشتری دارد. برای نصب و راه‌اندازی اجاق گاز رو میزی، حتماً باید از کابینت‌کار و سپس تکنسین مربوطه کمک بگیرید. ضمن آن که در صورت بروز خرابی، تعمیر گاز رو میزی نیاز به تجربه و مهارت بیشتری دارد و هر کسی نمی‌تواند مشکل آن را شناسایی و رفع نماید. در این زمینه شما می‌توانید روی خدمات شرکت لوازم خانگی رامفورد برای نصب و تعمیر انواع اجاق گاز حساب کرده و از تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای این شرکت کمک بگیرید.

 

 

 اجاق گاز فر دار از قدیم یکی از پر کاربردترین وسائل هر آشپزخانه می باشد،شرکت الباگاز با برند آلتون یکی از پیشگامان در تولید اجاق گازهای فردار در ایران بوده و محصولات تولید شده این شرکت از تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ برخوردار می باشد.

معرفی اجاق گاز فر دار آلتون ( التون)

 

 

 

 

 

سخن آخر

هر کدام از دو اجاق گاز رو میزی و مبله ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که آن‌ها را برای شرایطی خاص مناسب می‌سازد. برای مثال اگر فضای نسبتاً زیادی در آشپزخانه خود دارید و از فر نیز برای آشپزی استفاده می‌کنید، اجاق گاز مبله انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود؛ اما در آشپزخانه‌هایی که فضای نسبتاً محدودی دارند و نیاز به کابینت‌های بیشتری در آنها حس می‌شود، بهتر است از اجاق گازهای رو میزی استفاده شود. 

در نهایت همه چیز به سلیقه و شرایط آشپزخانه شما بستگی دارد که آیا فضای لازم برای به کارگیری اجاق گاز مبله را دارید یا آن که می‌خواهید از زیبایی و امکانات مدرن یک اجاق گاز رو میزی شیک استفاده کنید. 

برای آشنایی بهتر با انواع اجاق گاز و یا حتی برای تعمیر اجاق گاز رو میزی با کارشناسان نصب و تعمیر لوازم خانگی ما در شرکت رامفورد در ارتباط باشید.

  • بازدید: 419
'; foreach ($iconchunk as $i => $icon) { echo $icon."\n"; } echo ''; } } }*/ ?>

1500 کاراکتر باقی مانده


رامفورد سرویس

رامفورد سرویس مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ و یخچال بوش و انواع لوازم برقی و فر توکار و تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی می باشد

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت رامفورد میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]